Hirmuisen nopeesti on tää aika vierähtänyt! Niin nopeesti etten ole ehtinyt blogia kirjoittaa, toki sille on syynsä miksi en. Mielestäni elämässäni ei tapahtunut hetkeen mitään erityistä mistä olisin kirjoittanut. Toki on niitäkin asiota josta olisin voinut vaivautua koneen ääreen, mutta en vaan yksinkertaisesti ole jaksanut. Antakaa anteeksi!

 

Eli homma menee nykyään näin, jäin sairaslomalle 26.9. kipeiden jalkojeni takia. http://www.terveyskirjasto.fi/terveysportti/tk.koti?p_artikkeli=dlk01098 Vaiva vain paheni kiireisestä pääsiäisrupiamasta töissä, eikä paluuta entiseen enää ollut. Työterveyslääkäri kirjoitti sairaslomaa äitiysloman alkuun asti.

Tätä ennen olin jo todella väsynyt työssäni, vaikken sitä itse huomannutkaan. Lähipiirini huomasi sen että olin pahantuulinen, ilkeä, unohtelin asioita ja enkä osannut oikein pysähtyä, edes kotona. Onneksi kroppa ymmärsi pysäyttää minut. Tähän sopisi seuraava kappale:

http://youtu.be/1ECuR-Ie7HI

 

No nyt kun olen levännyt sairauslomalla mieleni on rauhoittunut ja minä olen alkanut alkanut ajatella tulevaa arkea vauvan kanssa. Aika hassua kuinka nopeasti sitä täytyy kasvaa äitiksi, mielestäni äitiysloma alkaa liian myöhään, jos ajattelee että odottaa esikoistaan eikä ole paljon ollut tekemisissä vauvojen/lasten kanssa. Minulla ainakin työarki oli niin kiireistä, ettei siinä ehtinyt missään vaiheessa rauhoittua miettimään, miten elämä tulee nyt muuttumaan. Ja vauvahan voi syntyä jo viikkoja ennen laskettua aikaakin. Olen saanut tsempattua itseäni tulevaan vaikka mitä sattuisi, tulen varmasti selviämään, mutta jos en selviä tiedän mistä saan apua!

Edelleenkin edetään ihan tasaisesti raskausasioissa. Vatsa kasvaa käyrän mukaan, paino on noussut tasaiseen tahtiin, verenpaineet on pysyneet samana ja pissa on ollut puhdas joka neuvolakäynnillä. Raskausarvet vähän harmittaa, mutta niistä taisteluarvista saa olla kuitenkin ylpeä kun vauva on ulostautunut. Nyt vaan harmittaa, jos joku haluaa nähtä vatsaani niin hän säikähtää heti leveitä punaisia tiikerinraitoja navan ympärillä. Vauva on luultavasti kääntynyt pää alaspäin ja hieman laskeutunutkin, koska terveyden hoitaja ei saanut kunnolla "hartioista" kiinni.

 

2014-04-23%2023.36.07-normal.jpg

Ompelin äitiyspakkauksen päälle tuollaasen lakanan jämäkankaista, olen ihan tyytyväinen :)

 

BabyOwl_Playsuit-normal.jpg

Maltoin ostaa tulokkaalle yhden uuden vaatteen, senkin tarjouksesta :D

 

2014-05-10%2011.16.20-normal.jpg

Äitienpäiväkukkasia! <3