Voi mikä viikko näitten ajatusten kanssa! Mä oon niin miettinyt pääni puhki, lukenut netistä ja kysellyt ihmisiltä tuosta sektiosta. Oon huomannut että osa "tuomitsee" negatiivisella tavalla, kun olen päättänyt mieheni kanssa, että valitsemme sektion emmekä alatiesynnytystä. Vaikka se olisikin mahdollista mittojen suhteen (en siis tiedä, koska ei mitattu), en halua edes yrittää punnata vauvaa peppu edellä maailmaan. Syyttäisin itseäni koko ikäni, jos itsepäisyyteni takia lapsi vammautuisi hapenpuutteen tai jonkin muun takia synnytyksestä. Näen suunnitellun sektion ainoana vaihtoehtona! Toki mua pelottaa tuo leikkauskin niin paljon, että olen ajatellut kirjoittavani testamentin, jos nyt satun kuolemaan leikkauksessa. Ei saisi ajatella aina pahinta, mutta minkä sitä ittelleen mahtaa.. Ei mulla nyt paljoa ole jakaa kellekkään, mutta haluan silti esittää toiveita tulevasta. Aivan itkettää kun ajattelenkin, että vauva joutuisi aloittamaan elämänsä ilman minua. NYT pois nämä ajatukset! HUS!

Kävin tänä aamuna neuvolassa tarkistuttamassa vauvan asentoa ja kuuntelemassa sydänääniä. Sydänäänet kuuluivat tosi alhaalta ja toivoinkin, että vauva olisi kääntynyt, mutta kun ultrattiin, selvisi että perätilassa on ja luultavasti siinä pysyykin. Nätisti jalat yhdessä ja polvet koukussa, pää vasemmalla puolella. Terveydenhoitaja kertoi, että taitaa olla viihtyä tuossa asennossa loppuun asti. Vauva näytti tosi onnelliselta. :) Reippaasti siellä odottaa, että pääsee pian pois <3

Jouduin aloittamaan antibioottikuurin poskiontelotulehdukseen, joka tuli luultavasti jälkitautina edellisestä flunssasta. Lääkäri sanoi että pitkäaikainen sairastelu ja kuumeilu ei ole vauvallekaan hyvä juttu, eikä sektion jälkeen ole häävi yskiä röysköttää niin, että haava repee. Oireet on edelleenkin siis samat kun viime flunssasta, mutta tällä kertaa lisänä hirmuinen kipu ja paine poskionteloissa. :( No toivotaan, ettei vauva tykkää huonoa antibiootista ja minä tervehdyn ennenkö nähdään <3 Enää viikko <3

Eilen oli myös yhtiökokous, jossa olin ensimmäistä kertaa puheenjohtajana, sekin oli tosi jännittävää ja liian virallista. :D


Rv 38+4